woensdag 9 april 2014

Quiz en collagewedstrijd...

Lichelle, Jenny en Anja deden alledrie mee met de nieuwsquiz over de maand februari. Heel hartelijk bedankt voor jullie deelnamen en hopelijk doen jullie, en anderen, deze maand weer mee!
Personen:
Punten:
Totaal aantal punten:
Anja van de Steen
8
37
Lichelle Roozeboom  
9
76
Marije

23
Evaline

41
Jenny
10
67
Corina

44
Mariska

27

De nieuwe quiz is gemaakt door Sanne, bedankt! Sanne maakte geen nieuwsquiz, maar gebruikte een aantal van de personen die in maart in het nieuws kwamen. Daarvan stelde ze vragen over peetouders en bruidskinderen.

1. Benjamin van Vollenhoven werd in maart 6 jaar. Hij kreeg bij zijn doop vier peetouder, wei van zijn ooms is zijn peetvader?

2.  Prins Noah van Nassau is vernoemd naar zijn koninklijke peetvader. Wie is dit?

3. De Prinses van Oranje, prinses Amalia, is petekind én bruidsmeisje van een Europese royal. Van wie was zij bruidsmeisje en is zij petekind? 

4. Prins William, de Hertog van Cambridge heeft één prinselijk petekind. Wat is zijn naam?

5. Prins Gabriel van Nassau werd 8 jaar geleden geboren in Genève, Zwitserland. Wie zijn zijn peetouders? 

6. Welke lady was bruidsmeisje op het huwelijk van prins William en Kate Middleton=

7. Een van de petekinderen van prins Filip (nu Koning van België) was ook bruidsjonker op zijn huwelijk met Mathilde d'Udekem d'Acoz. Wat is zijn naam?

8. Miguel Urdangarín y de Borbon was bruidsjonker op het huwelijk van zijn peetvader. Wie is zijn peetvader op wiens huwelijk hij bruidsjonker was?

9. Welke dame zonder titel was de enige 'koninklijke' peetouder van Prins George van Cambridge? 
10. Op 5 april werd prinses Cecilia de Bourbon de Parme gedoopt in Piacenza, Italië. Ze heeft twee (eigenlijk zelfs drie = extra) koninklijke peetouders. Wat zijn hun namen?

-----------------------------------------------------------------
De dames die ook meededen met de quiz, maakten ook allebei een mooie collage voor de collagewedstrijd. Ik vond het erg lastig om de mooiste te kiezen en laat het daarom aan jullie over. Tot en met 15 maart kunnen jullie stemmen door een reactie achter te laten.
Collage 1
Collage 2

5 opmerkingen:

  1. Ik heb jouw mijn antwoorden op 13 maart gemaild, maar ze staan er niet bij verwerkt. Ik heb je nogmaals dit mailtje toegezonden, zodat ik nu wel hoop dat je ze binnen krijgt. Deze nieuwe quiz ga ik zeker WEER maken en ik hoop dan wel dat je ze binnen krijgt en verwerkt, anders heeft het geen nut om mee te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En collage 1 vind ik persoonlijk de mooiste

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Moeilijk om te kiezen! Ze zijn allebei erg goed gelukt! Ik ga toch voor collage 2

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn antwoorden zijn verstuurd! Leuke quiz!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik ben benieuwd naar jouw reactie. Wat vind je van deze log en wat kan er nog verbeterd worden?