dinsdag 6 september 2016

Belgische koningskinderen weer naar school

Het is donderdag 1 september als prinses Elisabeth, prins Gabriël, prins Emmanuel en prinses Eleonore weer naar school gaan. De vakantieperiode zit er ook voor hun weer op. Elisabeth, Gabriel en Eleonore werden door hun moeder, koningin Mathilde, weggebracht. In tegenstelling tot koning Filip, vorig jaar, bracht Mathilde haar oudste kinderen niet naar de middelbare school. Elisabeth en Gabriël zwaaiden hun zusje uit en vertrokken daarna samen naar hun school toe. Ze werden warempel achtervolgd door de geïnteresseerde media. Gelukkig ziet niet elke schooldag er voor hun zo uit.
Foto: © Belgische Monarchie
Prins Emmanuel werd dit jaar door zijn vader, koning Filip, weggebracht. Voor Emmanuel was de stap om weer naar school te gaan iets groter. Hij gaat alleen, in tegenstelling tot zijn broer en zusjes die nog wel steun aan elkaar hebben.

2 opmerkingen:

  1. Het is een leuke foto van het viertal. In de weekend stond een artikel met een verdrietige Emmanuel. Sneu dat dit ook nog eens gepubliceerd wordt :-(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat ben ik helemaal met je eens! Ik heb er ook bewust voor gekozen, om geen linkjes naar foto's te plaatsen, omdat ik vind dat het prinsje ook recht heeft op privacy. Wat dat betreft vind ik de keuze van onze Nederlandse koning en koningin zo gek nog niet. Zeker op zo'n eerste schooldag hoort de media er niet zo opzichtig bij!

      Verwijderen

Ik ben benieuwd naar jouw reactie. Wat vind je van deze log en wat kan er nog verbeterd worden?